Det var värst

vad plugg är inne i dagens samhälle! Har folk plötsligt blivit medvetna att plugg ger resultat.
Idag har jag en helt fri afton, som skall ägnas åt mina studier och det låter ju riktigt dumt, men jag knarkar den ''tröttheten som kommer efter ett väl utfört arbete'' citat Kerstin Thorvall.
   En reflektion kring filosofi tror jag det var och massa matte, jaja det är väl inte så mycket i alla fall.
Detta linjära ekvationsystem med substitutionsmetoden har gäckat mig hela dan:

y = x - 1     
y= 2x
2x = x-1
2x - 3x = -1
-x = -1
                                                                                  Jahaja, det var så det skulle vara, haha jag är ju bra på det här!
                                                                                  Då har man bockat av det.

y = -1 - 1
x = -1
y = -2



      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0