Blad



Hade begett mig ut i skogen för att försöka fotografera ett blåbär. Det gick inge vidare eftersom det mitt från ingenstans började vräka ner och jag fick snabbt kasta ner kamera och stativ i väskan och rusa hemåt. Väl hemma beslöt jag mig för att microfota ett blad, i detta fall ett körsbärsblad. Detta hängdes upp i en gardin och kameran på objektivets närgräns stod ca 4 cm från bladet på stativ. "Miljövänligt" ljus, dvs. solljus, fick belysa bakifrån.
  Jag provade även att blända ner till otroliga f/57 för att uppnå ett så maximalt skärpedjup som möjligt. Slutaren på 5 sek.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Bättre lycka nästa gång...

2009-08-07 @ 21:49:19
Postat av: Charlotte

Mvg för att du anpassar ditt största intresse efter miljön, åh vad glad jag blir när jag hör sånt :)

Sedan tycker jag att det är fantastiskt klyftigt av dig blända ner fotot till otrrrooooliga f/57. Det hade jag själv aldrig vågat... Skärpedjupet blev väldigt fint för att vara fotat i så starkt och miljövänligt motljus, det var jättefint.

Glöm inte att skaffa ett tält till nästa veckas vandring längs sörmlandsleden. Ta gärna med dig kameran så att du kan ta lite fina foton på den fina naturen som vi sedan kan lägga upp på elevinfo så att alla på skolan kan se din härliga fototalang.



Mvh Charlotte, ansvarspedagog på Vittra Södermalm

2009-08-12 @ 20:04:02
Postat av: Anonym

jag tror att det är ett BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD vaaah?? :O men d e nice fan chilla pankakan lenne ;O

2009-08-13 @ 23:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0